Kredyt hipoteczny – Ważne informacje
Kredyt hipoteczny to zobowiązanie długoterminowe. Można otrzymać dużo większe kwoty, niż w przypadku innego rodzaju kredytów, jednak środki pozyskane z kredytu hipotecznego można wykorzystać wyłącznie na cel związany z nieruchomością.
- Zakup domu (rynek pierwotny lub wtórny)
- Zakup mieszkania (rynek pierwotny lub wtórny)
- Budowa domu
- Zakup działki budowlanej
Kredyt hipoteczny z
Mobilne Centrum Kredytowe Finance
Daniel Pawłowski
krok po kroku
1. Spotkanie ze specjalistą ds. kredytów
Po przeanalizowaniu Twojej sytuacji, przedstawię dla Ciebie rozwiązanie które jest najlepiej dostosowane do Twoich potrzeb. Daje Ci również czas na przeanalizowanie tych rozwiązań.
2. Kompletowanie dokumentacji
Pomagam w kompletowaniu dokumentów do kredytu hipotecznego. Pomogę Ci również w wypełnieniu wniosku
Pomagam w analizie Księgi Wieczystej
Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą – skompletuję Twoje dokumenty finansowe.
Przygotuję dla Ciebie kosztorys bankowy
Skompletuję całą dokumentację od zbywcy dotyczącą nabywanej nieruchomości:
Np. Umowa rezerwacyjna wraz z wszystkimi załącznikami, wymaganymi pozwoleniami, rzutami, pełnomocnictwami oraz KRS.
3. Złożenie wniosku kredytowego w banku
Kiedy wybierzesz bank, to znaczy że już czas na złożenie wniosku. Na tym etapie również będę Ci towarzyszył– otrzymasz moje pełne wsparcie.
4. Umowa Kredytowa
Analiza umowy kredytowej wraz z załącznikami. Omówienie warunków przed podpisaniem oraz uruchomieniem umowy.
5. Podpisanie umowy kredytowej
Ostatnim krokiem będzie podpisanie umowy kredytowej. Następnie uruchomienie kredytu po spełnieniu warunków.
Dokumenty wymagane do kredytu hipotecznego
1. Dokumenty potwierdzające tożsamość:
- Ważny dowód osobisty, ewentualnie paszport.
2. Dokumenty bankowe:
- Wniosek o produkt hipoteczny
- Dane wnioskodawców
- Kosztorys bankowy – budowa, remont
- Formularz dla osób prowadzących działalność gospodarczą – w przypadku firm
3. Dokumenty do weryfikacji zdolności kredytowej (w zależności od źródła dochodu kredytobiorcy):
Zatrudnienie na umowę o pracę:
- Zaświadczenie o źródle i wysokości miesięcznych dochodów – na druku banku – ważne 30 dni od momentu wystawienia
Działalność gospodarcza:
- Wydruk z CEIDG
- Zaświadczenie z ZUS o niezaleganiu z tytułu składek – ważne 30 dni
- Zaświadczenie z US o niezaleganiu w podatkach – ważne 30 dni
- PIT za poprzedni rok z UPO•
- KPIR: Księga Przychodów i Rozchodów za bieżący rok narastająco
- Jeśli występuje amortyzacja w firmie:
- Ewidencja środka trwałego
- Tabela Amortyzacyjna
4. Dokumenty dotyczące nieruchomości
Zakupu nieruchomości na rynku pierwotnym:
- Umowa rezerwacyjna wraz z prospektem indywidualnym
- Pozwolenie na budowę
- Odpis z księgi wieczystej
- Zestawienie pomieszczeń potwierdzające powierzchnię użytkową
- Mapa podziałowa działek wraz z decyzjami podziałowymi
- Oświadczenie dewelopera do decyzji
- Rzuty elewacji
Zakup nieruchomości na rynku wtórnym:
- Odpis z księgi wieczystej
- Umowa przedwstępna ze zbywcą
- Zaświadczenie ze spółdzielni o braku zaległości
- W przypadku obciążenia nieruchomości hipoteką – zgoda na bez ciężarowe zwolnienie hipoteki
- W przypadku nieujawnienia właściciela w Księdze Wieczystej – akt notarialny podstawy nabycia
- W przypadku darowizny – akt notarialny darowizny
Budowa domu:
- Akt notarialny potwierdzający prawo własności do działki, na której ma zostać wybudowana nieruchomość
- Pozwolenie na budowę – prawomocne do decyzji ostatecznej
- Wypis i wyrys z ewidencji gruntów
- Odpis z księgi wieczystej
- Kosztorys budowlany – na druku banku
- Zestawienie pomieszczeń wraz z powierzchniami użytkowymi
- Rzuty elewacji
- Rzuty parteru i poddasza
- Opis techniczny
- Przekroje A-A, B-B
- Plan zagospodarowania terenu
Zakup działki budowlanej:
- Wypis i wyrys z ewidencji gruntów
- Odpis z księgi wieczystej
- Wypis z aktualnego planu zagospodarowania przestrzennego
- Decyzja o warunkach zabudowy
- Wypis z aktualnego planu zagospodarowania potwierdzający, że teren jest przeznaczony pod zabudowę mieszkaniową